четвъртък, 13 август 2015 г.

Тревненска содена питка със сирене


Тревненска содена питка със сирене



Необходими продукти:

300г. брашно
300г. сирене
300г. кисело мляко + 1 ч.л. сода за хляб
2 яйца
1 ч.л. сол



Начин на приготвяне:

В подходящ съд разбъркайте млякото със содата и изчакайте да шупне.
Прибавете и солта,но ако е прекалено солено сиренето не солете.
След като това стане прибавете едното яйце.
Отново разбъркайте добре и започнете да прибавяте малко по малко брашното.
След като всички съставки се смесят , натрошете сиренето.
Разбъркайте и присипете лепкавата смес в тава с диаметър 18-20см.
Аз използвах кръглата тава с незалепващото покритие на Деличия  и нямаше нужда да намазнявам,защото още докато я извадих от фурната содената питка беше напълно отделена от тавата.




Разбийте другото яйце и разпределете върху сместа.
Печете първите 10 минути на 120 градуса , а след това на 180 до готовност.




По рецепта това вкусно печиво се води питка,но на мен ми прилича повече на закуска тип тутманик и затова и я поднесох именно на закуска, а най-хубавото е, че не се слага и капка мазнина!
Добър Апетит!

Източник на рецептата: ilrai.blogspot.com

Заповядайте в кулинарната ми група,която ще намерите ТУК, за   да творим заедно Кулинарни Вълшебства, а страницата на блога във Facebook можете на намерите ТУК
Благодаря Ви от сърце!





  

16 коментара:

Валентина каза...

Ели, това е голяма вкусотия! Ще вземем и ние да я направим тази питка, толкова апетитна изглежда! Поздрави!

Elena Dimitrova каза...

Сигурна съм,че ще ви хареса ,защото е невероятна на вкус!
Поздрави и от мен!

Анонимен каза...

А някаква мазнина?

Мери каза...

Изглежда страхотно! Само един въпрос -мазнина слага ли се и колко?

Мери каза...

Изглежда страхотно! Само един въпрос -мазнина слага ли се и колко?

Мери каза...

Изглежда страхотно! Само един въпрос -мазнина слага ли се и колко?

Unknown каза...

Слага се половин чаша олио,мас,масло ,кой каквото предпочита

Мери каза...

Привет! Изглежда много апетитно и смятам да се пробвам и аз,но имам въпрос-мазнина слага ли се и колко?
Поздрави!

Elena Dimitrova каза...

Никаква мазнина не се слага!

Мери каза...

Благодаря!

Стела каза...

Става чудесно във формички за мъфини. Аз ползвам вече само силиконови. Няма нужда да се мажат с олио предварително, нищо не залепва по тях (за разлика от хартиените).
Аз слагам в тестото и щипка захар, също и малко олио (по рецепта са 2 с.л.).

Elena Dimitrova каза...

Разбира се , че става и във формички за мъфини, а тази рецепта, която ползвам е без никаква мазнина и става страхотно без да си личи, че няма мазнина!

Unknown каза...

Мама го нарича сипи-печи, щото взимаш елементарни продукти, смесваш и печеш. Ние слагаме малко олио, а отгоре може да се наръси с ким, става супер. Любимо ми е, макар и рядко да ми се надига като на снимката.

Unknown каза...

Искам да попитам как печете? С или без вентилатор? И на колко градуса? Предварително ли се загрява фурната или в студена???

Elena Dimitrova каза...

Печете първите 10 минути на 120 градуса , а след това на 180 до готовност

Анонимен каза...

И в Трявна я наричахме "Мързелива баница" . Вече не живея в Трявна, но вкъщи я правим , отвреме-навреме ... Първо - киселото мляко 500 гр., трябва да е "вкиснало" ! Яйцата да са поне 4-5, сиренето - поне 400 гр. Брашното да се прибавя, докато тестото стане много гъсто ... За да не стане глетава мързеливата баница ... Печете до златисто кафяво !!! С айрян, кисело мляко, поръсена със сминдух ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...