понеделник, 12 януари 2015 г.

Лимонова фантазия


     Лимонова фантазия







А ето и необходимите продукти:
4 яйца
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. брашно
1 ванилия
1 бакпулвер

За крема:
2 кисели млека по-голям процент, аз ползвах от по 400г. които са и 3,6%
Захар на вкус , аз сложих 1 ч.ч. пудра захар, за да не ползвам миксер
сока и кората на един лимон


Начин на приготвяне:
Яйцата се разбиват със захарта докато удвоят обема си и станат на пухкав крем.
Прибавяме брашното,бакпулвера и ванилията и отново разбиваме.
Присипваме сместа във форма за печене (28см) с подвижен пръстен използвах аз  и печем в предварително загрята на 180 градуса фурна без вентилатор до "суха" клечка т.е. около 20 мин.



.....и вече готов изпечен




....така изглежда крема, с който заливаме блата




.... и вече залят като сложих кората на още един лимон за декорация






След като е готов, оставяме да се охлади и правим крема като разбиваме млеката със захарта и сока и кората на лимона и заливаме блата.
Оставяме да се сиропира за не по-малко от 6 часа в хладилника.
Ето виждате как сиропа, който се получава от водата от киселото мляко и пудрата захар се е извлякъл и е отгоре е останал само гъст крем и е 

 излишно да споменавам колко добре се е напоил блата на тази лимонова фантазия.
Идеалният десерт за горещите летни дни!

източник











40 коментара:

tutulina каза...

Днес отново правих дебеланки.... и за пореден път лимоновата фантазия....еееййй,нямат спирка моите лами....Като харесат нещо и няма отърване.....:*
Благодаря, Елена! Досега правех този сладкиш с бишкоти, до момента в който ми попадна твоята рецепта в някоя от групите във фейса.
Доста често съм ти гост в блога и много неща съм правила,тъй като твоите рецепти са изцяло по вкуса на моето семейство.
Приятна и спорна нова седмица!
Нора

Elena Dimitrova каза...

Да си жива и здрава за да им правиш и те да са ти живи и здрави за да си хапват. Благодаря отново за страхотните думи, старая се да правя достъпни рецепти с продукти, с които разполага едно домакинство.
Хубава седмица и на теб мила, Нора!

Марияна Дерменджиева каза...

Здравейте, направих вчера сладкиша (следвах рецептата без никакви изменения), като го оставих да престои цяла вечер, но на сутринта, когато го извадих от хладилника се виждаше, че кремът въобще не се е абсорбирал и когато го разрязах беше сух. Мисля, че трябва да се използва не толкова гъсто мляко (аз използвах "Ралица" 3,6%), за да може да се абсорбира добре и да е сочен. Някакви идеи защо не се получи, така както го описвате Вие?

Elena Dimitrova каза...

Да,случвало ми се е!
Първия път като направих този сладкиш стана много сух и изобщо не се сиропира.
Ако Ви е силна фурната , блата става много твърд и не позволява водата от млякото,която се извлича с помощта на пудрата захар и се превръща в сладък сироп да попие в него.
При мен беше това проблема и на втория път ми се получи и повече не се е повторило.

Марияна Дерменджиева каза...

Благодаря за отговора, пекох го на 180 градуса, но по-скоро към 30 минути, може би това е причината (но просто ми се стори недоизпечен за 20 минути), следващия път ще спазя времето за печене.

Elena Dimitrova каза...

Трябва да стане повърхността на блата такава като на снимката, мека и набръчкана и тогава със сигурност ще стане.
Просто ако е твърд отгоре ,няма шанс да пропусне сиропа,но ако все пак стане това сега ми хрумва,че можете да с нож да отстраните твърдия слой и така ще се сиропира безпроблемно

Анонимен каза...

А не може ли просто да го надупчим отгоре? Така млякото ще влезе по-сигурно.

П.П. Що за глупости изисква блогът Ви, за да публикувам коментар?!

Elena Dimitrova каза...

Блата става много въздушен и без никакъв проблем влиза сиропа,който се образува от извличането на водата от захарта в киселото мляко.
Така съм направила за да ми идват веднага известия и да отговарям в момента,я който ги получа, защото ако някой пише коментар се губи в потока от известия и често дори не забелязвах,че някой е писал

Анонимен каза...

Блaтa,докaто е горещ трябвa дa се зaлее с киселото мляко.

Elena Dimitrova каза...

Не трябва! С помощта на захарта сложена в киселото мляко се извлича сироп,който трябва да напои блата т.е. да го сиропира, а гъстата част от млякото остава отгоре като крем,но щом така смятате пробвайте! Аз лично не бих рискувала

Анонимен каза...

Страхотен сладкиш! Става "Любим" веднага!
Марияна

Elena Dimitrova каза...

Благодаря, Марианка! Рдвам се, че Ви е допаднал вкуса! Поздрави!

Анонимен каза...

Сладкиша е уникално вкусен! Едвам успях да го опазя до сутринта :) Поздравления! Стана ми любим и често ще се приготвя :)

Elena Dimitrova каза...

Благодаря Ви! Много се радвам,че Ви е харесал!

Анонимен каза...

Използвате ли хартия за печене във формата, за да не изтича сместа?

Elena Dimitrova каза...

Понякога слагам ,друг път - не ,но не за да не изтече сместа,защото тя не изтича, а за да не залепне вече изпечения блат.
Единствено може да излезе от тавичката малко от сиропа,но зависи от млякото колко вода съдържа.
Не се притеснявайте не изтича от самата смес за блата.

Анонимен каза...

Благодаря за бързия отговор! Тъкмо започвам да го правя! :-)

Elena Dimitrova каза...

Чудесно, тъкмо ще Ви е готов за следобедното кафенце :)

Анонимен каза...

Здравейте и аз направих сладкиша вчера вечерта... все още не сме го пробвали. Довечера...дано издържи. Исках само да кажа какво направих аз- може, пък да е от полза на някой. Тъй като нямах друга форма, освен отваряща се си изпекох блата в нея. След като изтина хубаво покрих същата форма от вътре с фолио (аз използвах прозрачно, но и алуминиево ще стане), върнах блата вътре и чак тогава залях с киселото мляко. Така нямаше течове... :)
Благодаря за рецептата!!!
Поздрави Вели

Elena Dimitrova каза...

Вели, благодаря за практичния съвет и аз ще се възпозвам от него тъй като бях пробвала с хартия за печене,а не с фолио ,но и тя подгизна от прекрасния сироп , така ,че благодаря отново за споделения опит.
Поздрави!

Таня каза...

Страхотен сладкиш! Тази вечер го направих и съвсем лекичко опитах, нямам търпение да изчакам до утре вечер да го хапнем със семейството ми! :) Благодаря много за невероятно вкусната и лесна рецепта!

Elena Dimitrova каза...

Таня,, благодаря за хубавите отзиви, изключително много се радвам,че ви е допаднал вкуса на тази истинска фантазия!

Анонимен каза...

Здравейте, искам да попитам дали някой знае, защо кремът не ми се сгъсти?

Elena Dimitrova каза...

Здравейте и аз имах такъв проблем първия път като го направих!
Ако сте поизпекли повечко време блата, той става с по-твърда коричка и не поема от сиропа ,който се ибразува от ивзличането на водата от киселото мляко с помощта на захарта и затова не поема течността блата и остава сух.
Явно Ви е била твърде загрята фурната или самата фурна е силна

Анонимен каза...

Извинете, знам, че не тук е мястото да задам този въпрос, но знаете ли защо рулото се чупи при навиване?
П.с. Пробвах сладкиша, невероятен е!

Elena Dimitrova каза...

Предполагам за пандишпаново руло става дума, чупи се защото като изстине губи еластичността си. Когато го изпечете както е с харнията за печене оставете за 5 мин. леко да се охлади и навийте с хартията както е докато се охлади изцяло,но не много стегнато. След това леко развийте и сложете плънка каквато пожелаете.Може да се пукне на едно две места,но не се чупи.

Анонимен каза...

Ако кафявата захар се замени с бяла, какво трябва да е количеството бяла, повече, по-малко?

Elena Dimitrova каза...

В случаите ,когато заменям кафява с обикновена бяла захар слагам същите количества описани в рецептата. Кафявата просто е нерафинирана т.е. не преработена

Анонимен каза...

Бихте ли споделили в блога си рецепта за орехчета, но да са кафяви (какаови)?

Unknown каза...

Благодаря за прекрасната рецепта! Докато я четях,реших че издънка с нея не може да има. И наистина,вчера я направих като десерт за иначе толкова тлъстата вечеря на Thenksgiving и направо "изби рибата" както коментира един приятел. Най-лесните и най-отплащащите се 40 минути в подготовката на вечерята!Много благодаря за рецептата! Започвам да си избирам нещо за Бъдни вечер и Коледа! Весели празници!

Elena Dimitrova каза...

Благодаря за милите думи,Албена и много ме радва това,че ви е допаднал десерта на теб и на гостите ти. Изробвай портокаловата фантазия за мен е невероятна за зимните дни и ще се радвам да споделиш мнение.
Хубави ,светли Коледни и Новогодишни празници!

Светлана Лазарова каза...

Прекрасен сладкиш :) Правя го много често. И на мен ми се случи веднъж блата да не се сиропира и за да съм сигурна,че ще поеме отделеният сироп го бодвам с вилица на няколко места.

Анонимен каза...

А може ли да изпека сладкиша в обикновенна тепсийка

Elena Dimitrova каза...

Да,можете

Анелия Илиева каза...

Здравейте! Поздравления за рецептата! Много е лесна и бърза, а резултата е великолепен! Днес я приготвих, но като торта. Използвах форма с по - малък диаметър. Изпекох сместа, разрязах я на две ( два блата), и разделих и крема на две. Половината между блатовете и половината отгоре. Гарнирах със сушени, червени боровинки. Стана невероятно вкусна, а и красива. Нямам думи да изразя благодарността си за тази рецепта. Рядко има толкова простички и същевременно толкова вкусни сладкиши!

Elena Dimitrova каза...

Благодаря Ви,Ани! Радвам се ,че Ви е харесало предложението ми, а още повече се радвам,че сте се осмелили и сте експериментирали и е станал страхотен резултат.
Поздравления и поздрави!

Анонимен каза...

Искам да ви благодаря за страхотните рецепти. Днес за втори път правя лимонената фантазия. Поздрави от цялото семейство.

Elena Dimitrova каза...

Благодаря за милите думи!
Поздрави!

здравка каза...

Здравейте, много ми харесва рецептата и снимките, имате ли идея дали мога да използвам 0% без захар лимоново кисело мляко? Нали все гледам да е по-диетично! 😂благодаря

Нина каза...

Този десерт ,който намерих тук преди доста време ,стана любим с вкуса си и бързината на приготвяне .Когато имам гости ,украсявам отгоре с лимонов резен ,портокалов и каквото подходящо има и все се получава добре .Благодаря !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...