вторник, 10 май 2016 г.

Ванилов сладолед

Ванилов сладолед





Необходими съставки:

6 яйца
500 мл. течна сладкарска сметана
100г. захар

ванилова есенция /остърганата средна част на една шушулка ванилия



Начин на приготвяне:

Разделете жълтъците от белтъците.
Жълтъците разбийте с миксер заедно със захарта и ванилията, докато се сгъстят и се получи хубав гладък крем.
Сметаната трябва да е леко охладено и също разбийте.
Прибавете я към жълтъците поетапно като разбърквате в една посока с шпатула докато се съединят в една смес.
Белтъците разбийте на сняг и добавете отново разбърквайки в една посока и на части към общата смес.
Разпределете в кутии и оставете да се замрази без да разбърквате за поне 4 часа, а най-добре за една нощ.
Искам да Ви кажа,че тази рецепта е изключително сполучлива и за сега е най-успешната ,която съм правила,защото сладоледа не става на скреж,с много лек и ефирен вкус е и по нищо не отстъпва вкусово на купешкия,който е пълен с всякакви химии.
Рецептата е на шеф Иван Манчев
Сервирах го със солен карамелен сос,а  рецептата за него можете да видите ТУК
!!Ако желаете можете да разбъркате сместа със сладко по Ваш избор,но ще трябва след като приберете сладоледа във фризера след около 2 часа да го разбъркате, за да не остане сладкото на дъното тъй като е по-тежко,а сместа много лека и ефирна, а ако не сложите нищо не се разбърква
Да Ви е сладко!


Заповядайте в кулинарната ми група,която ще намерите ТУК, , а страницата на блога във Facebook можете на намерите ТУК
















9 коментара:

Анонимен каза...

Ами яйцата не са ли вредни като са сурови?

Elena Dimitrova каза...

Според мен няма опасност ако са пресни. Все пак и майонезата е с не термично обработени яйца или жълтъци

Stamen Nikolov каза...

Ето къде била перфектната рецепта за сладолед, а аз ходя и търся. Този, който наскоро спретнах и е споделен в профила ми е с равни количества сметана и прясно мляко, и също не е лоша опция. Твоят ще е по-кремообразен обаче 100%.

Поздрави, изглежда чудесен!

Elena Dimitrova каза...

Много благодаря! И аз съм пробвала няколко рецепти за сладолед ,но все стоеше като скреж и за сега този ми е фаворит. Разбира се, ако ми попадне и друг вариант ще пробвам ;)

Unknown каза...

Страхотно изглежда,поздравления.Аз бих ви препоръчала и тази рецепта http://www.cookwithasmile.com/домашен-сладолед-нуга/ любима в нашето семейство

Elena Dimitrova каза...

Благодаря,непременно ще опитам и този

Анонимен каза...

Имам едно много тъпо потане-каква точно е тази течна сладкарска сметана?Онази,която има опция да се разбива на пухкав крем ли?Тя не е ли растителна?

Elena Dimitrova каза...

Течната сметана е в два варианта за готвене и за правене на сладкиши. И за двете има и растителни и животински варианти, а в случая за сладоледа ползвах сладкарска растителна,понеже не можах да намеря с животински мазнини. Тя се разбива на пухкав крем,а най-лесно ще я разпознаете като видите на самите им опаковки картинката.
Аз използвам на my day тя е розова има разфасовки от по литър и по 500мл.

Анонимен каза...

Мъжът ми прави сладолед по тази рецепта и понякога добавя разтопен на водна баня шоколад, към който добавя жълтъците. Вкусът е много добър.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...