събота, 26 март 2016 г.

Дърпана баница 2-ри вид

Дърпана баница 2-ри вид



Вече съм споделяла с Вас рецептата за дърпана баница (вижте тук) , в чието тесто се слагат яйца ,а сега ще Ви споделя такава, която се замесва без яйца.
Тестото стана леко и еластично и с лекота се разтегля така, че непременно я опитайте






Необходимите продукти за нея са :

500 г. брашно ( аз ползвах такова за баница)

300 мл. топла вода
1 ч.л. сол
1 с.л. оцет


100 мл. олио,леко затоплено ( за почиването на тестото)

150г. сирене





Начин на приготвяне:

Замесете средно меко тесто от изброените по-горе продукти,разделете го на топчета ( аз разделих на 3 части), сложете ги в подходящ съд  и ги покрийте с леко затопленото олио.




Покрийте с кърпа и оставете да се отпуснат минимум за 40 минути аз оставих за час.
Постелете кърпа и върху нея започнете да разтегляте едно по едно топките тесто като след като направите всяко на тънък лист, изрежете удебеленията по краищата.



Намазнете отгоре с олио, поръсете със сирене и с помощта на кърпата навийте на руло .
Можете да оформите като индивидуални банички или като една голяма вита баница.
Не навивайте много стегнато баницата, защото в процеса на печене се издува и може да стане сбита.



Вече оформената баница леко намазнете отгоре и печете в предварително загрята на 200 градуса фурна до златисто.
След като се е изпекла напръскайте леко с вода и покрийте с кърпа за 5 минути.
Баницата е най-вкусна ,когато си имате малък помощник, в случая помощничка както аз
Добър Апетит!



Заповядайте в кулинарната ми група,която ще намерите ТУК, а страницата на блога във Facebook можете на намерите ТУК

















3 коментара:

Кремена каза...

Ели,ще се пробвам за първи път да дърпам баница.Ти коя ще ми препоръчали като по - лесна,тази или другата с яйцата?

Elena Dimitrova каза...

И двете са еднакво лесни и вкусни,тази без яйцата обаче според мен стана по-разтеглива

Stanislava каза...

Да,тази баница правя винаги,яйцата стягат и става по жилаво тестото.Изглежда прекрасно

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...