неделя, 25 януари 2015 г.

Улични мекици


Улични мекици








Необходими продукти:
4 ч.ч. брашно
1 пакетче суха мая (7г.)/ 1/2 кубче свежа мая
2 ч.л. захар
2 1/2 ч.ч. вода
1 ч.л. сол





Начин на приготвяне:
Направих сместа от вечерта като в част от водата ,която беше със стайна температура, разтворих маята с малко захар. Оставих за 5 мин. да се активира и добавих останалата вода, захар и малко по малко брашното като бърках с лъжица.
Става лепкава консистенция.
С прозрачно фолио затворих съда с тестената смес и оставих в хладилник до сутринта.






!!! Трябва сместа да бъде с такава консистенция на гъсто лепкаво "тежко" тесто, а не по-рядка.
Оставяме за 15-20 мин. на стайна температура и с много намазнени ръце отделих части от втасалата вече смес и разтеглих, на пласт.
Пържих в силно сгорещена мазнина .
Стават изключително бързо .
Отцедете излишната мазнина върху кухненска хартия.





Ако искате за същия ден да направите, разтворете маята в топла вода със захарта,като шупне добавете  и останалите съставки и оставете да втаса за 20 мин.
След това разбъркайте добре и оставете още веднъж да втаса за 30 мин.
Внимавайте да не ги направите много дебели, защото не се изпържват и остават сурови в средата!


Източник :  http://www.tanitaang.com/2007/12/blog-post_10.html



Заповядайте в кулинарната ми група,която ще намерите ТУК, за   да творим заедно Кулинарни Вълшебства, а страницата на блога във Facebook можете на намерите ТУК
Благодаря Ви от сърце!





16 коментара:

Tania Anguelova (Tanita) каза...

линка към източника на рецептата на е активен!

Tania Anguelova (Tanita) каза...

Ще помоля активния линк към източника на рецептата да се изписва целия както си беше преди, а не само с ТУК, както и на всичко останали рецепти правени от блога ми. Благодаря!

Elena Dimitrova каза...

Как по-точно искате да изглежда активния линк към блога Ви за да го направя ?

Tania Anguelova (Tanita) каза...

както си беше изписан преди да бъде активен http://www.tanitaang.com/2007/12/blog-post_10.html

Tania Anguelova (Tanita) каза...

вместо ТУК се изписва http://www.tanitaang.com/2007/12/blog-post_10.html

Tania Anguelova (Tanita) каза...

Благодаря, така е добре!

Elena Dimitrova каза...

И на трите рецепти ,които съм правила от блога Ви съм сложила изцяло изписан линк,надявам се да Ви удовлетворява :)
Приятен ден,Танита :)

Tania Anguelova (Tanita) каза...

Да, благодаря, така е по-добре!

Анонимен каза...

Аз не разбирам за какво всички блогърки преписват една от друга рецепти и качват в блогове разни, егати "разнообразието" ...

Elena Dimitrova каза...

Здравейте,тъй като сте се публикували като анонимен не знам към кого да се обърна и затова публикувам коментара и Ви отговарям тук като се надявам на обратна връзка.
Тези публикации ,които правя в блога не са специално за него, а са предпочитани от мен и от семейството ми и съответно си ги хапваме с удоволствие.
Много ще се радвам,ако споделите какви предпочитания към храна и ястия имате за да мога да предлагам нещо по-различно ,тъй като за съжаление хората предпочитат да хапват определени неща, стандартни и не приемат новостите както и здравословните храни .
Поздрави!

Недялка Петрова каза...

Много благодаря за рецептата! НАй-после успях да направя улични мекици. Наистина, проблала съм какви ли не рецепти и накрая нищо не се получаваше - изхвърлях тестото. Този път с е получиха!

Elena Dimitrova каза...

Радвам се, че сте успели и най-вече, че са Ви харесали!

Философия на моята кухня каза...

Здравейте!Привлече ме визията на мекиците в блога Ви и неволно в съзнанието ми изплуваха мекиците,които приготвяше свекърва ми,но нейното майсторство си беше на почит и аз така и не ги научих.Правя си тези на баба и майка ми,за които тестото се разточва. Прочетох рецептата в блога Ви и особено ми хареса вторият вариант за приготвяне -още в същия ден.Но като прочетох коментарите отдолу нещо ме накара да попитам свекърва ми как ги правеше някога.За радост тя е все още с добър ум,въпреки че е 93г.Тя каза баба ми,която ги е научила още от нейната баба през турско,ме научи така.Половин кило брашно 1 полока вода и квас ,защото тогава не е имало мая,ама по наше време имаше и аз си слагах мая колкото голям орех.Само се бърка с лъжица и после като возиде/втаса тестото /си топиш ръцете в яйце/това го помня и аз/ и пържиш. Ето такива бяха като на изображението.И е ясно ,че подобна рецепта е имало толкова отдавна .И ние сега сме приемници на стари традиции и не са нужни упреци за преписване.Та ние сме приемници на тези хора,които са ни оста вили толкова ценни неща.Благодаря Ви Елена че популяризирате рецепта/аз тук най-напред я видях/,която не може да е била знание само на един или двама от предците ни .Знаели са я много хора в различни варианти.Аз ,например , се извиних на свекърва ми защото не съм се интересувала как се правят ,а е трябвало да усвоя и нейния опит.Сега благодарение на това,че видях тази рецепта при Елена,/ще погледна и източника,към който има линк/ и ще направя тези мекици на свекърва ми,както и обещах.Всеки блог има свой свят и целенасоченост и мисля,че трябва да уважаваме този труд.

Elena Dimitrova каза...

Радвам се, че с тази рецепта съм Ви донесла толкова спомени , а иначе обожавам тези простичките рецепти от едно време и съм в търсене на такива.
Едно време хората са хапвали истинска храна и са били здрави и са живели пълноценно дълги години, а сега от всичко се пазим и сме все болни .
Благодаря още веднъж и ако имате някоя такава ценна рецепта с удоволствие бих я приготвила и популяризирала.
Поздрави,
Елена

Философия на моята кухня каза...

Благодаря Ви , Елена за интереса към автентични и вече отиващи си кулинарни ценности.Ще попитам свекърва ми,докато все още може да ми каже и която е единственият ми източник сред близките ми.До скоро!

Elena Dimitrova каза...

Благодаря и аз!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...