понеделник, 2 ноември 2015 г.

Домашна галета

Домашна галета









Всичко,което Ви е необходимо е стар изсъхнал хляб.
Споделяла съм Ви как оползотворявам останалия ми хляб като го правя на крутони (вижте как ТУК) и тъй като от години ежедневно правя хляб,все остава по някоя и друга филийка,крайче или коричка и в стремежа си максимално да използвам всичко,което ми остава,реших да започна да си правя галета.
Разбира се, много по-лесно е да си купим от магазина,но ако си правите и Вие домашен хляб по-добре си я правете у дома.
Така ще знаете какво точно съдържа,а и в хлябовете по магазините или се слагат много примеси като картофено нишесте например (затова става оранжев ,а не мухлясва) или пък да е оцветен тъмен за да наподобява пълнозърнест или ръжен хляб.
И все пак ако се решите на домашна галета методът е много простичък.







Когато Ви остане хляб го оставете на въздух да си изсъхне от самосебеси като ще му трябват поне два дни.
Аз го нарязвам  на по-дребно или пък го накъсвам (за по-лесно смилане) и така оставям в тава на един пласт на стайна температура .
След няколко дни го прехвърлете в кухненски робот,блендер или мелачка за подправки (ако имате малък уред надребнете хляба повече преди да изсъхне, за да не затормозява машинката) и смелете на "пясък".






Оставете вече смляната галета в тава ,разстлана на един пласт за поне час за да се охлади тъй като от смилането се загрява и ако я приберете така в буркан овлажнява и мухлясва.
След като е напълно изстинала приберете в сухи,чисти буркани,които се затварят плътно и ще имате за няколко месеца напред галета,която както всички знаем винаги трябва да имаме под ръка.
Това е!



Ако използвате рецепта от този блог моля посочете  активен линк към рецептата!


Заповядайте в кулинарната ми група,която ще намерите ТУК, за   да творим заедно Кулинарни Вълшебства, а страницата на блога във Facebook можете на намерите ТУК

Благодаря Ви от сърце!





 




3 коментара:

Aurelia Nasirova каза...

И аз си правя винаги сама галета. Никога не хвърлям хляба. Поздрави!

Elena Dimitrova каза...

Поздравявам Ви за което :)

Петранка Иванова каза...

Аз също си правя галета, само че препичам филийките /парчетата/ хляб и след това го смилам. Леко препечен хляба и галетата придобиват по-приятен вкус и аромат, според мен. Весела Нова Година!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...