вторник, 22 юли 2014 г.

Хляб

    Хляб

Необходими продукти:
750г. брашно,1ч.ч. топла вода, 1 пакетче суха мая за хляб или 1/2 кубче жива, 1 ч.л. захар, 1/2 .л. сол, 2 с.л. олио/зехтин, 1 ч.л. оцет, прясно мляко за намазване, семена за поръсване също по желание.

Начин на приготвяне:
Замесва се меко тесто и се оставя да удвои обема си. После отново премесвам и оставям за още 30 мин. да се отпусне тестото. Разделям на равни части ако искам индивидуални хлебчета или ако правя цял хляв така както е директно го премествам в кръгла тавичка, правя резки отгоре ,това също го направете по желание и оставям във фурна с вентилатор на 50 градуса покрит с кърпа за да не хване коричка  отново до удвояване на обема.
После намазвам с  прясно мляко и поръсвам със семена. Пека на 180 градуса около 20 мин. или до зачервяване. Покрива се с кърпа като преди това напръсквам с вода , за да омекне допълнително!
Това е любимият ми хляб!




 .... и оформеното тесто като индивидуални  хлебчета








4 коментара:

Бони каза...

Ели, изглежда много вкусен! Извинявам се, но защо не виждам "течна" съставка, в която да се разтвори маята и да спои останалите?

Elena Dimitrova каза...

Пропуснала съм да напиша, за което се извиних на хората! Течната съставка е 1 ч.ч. топла вода!

Анонимен каза...

180 градуса с венитлатор ли? На мен ми стана малко дебела кората, защото го пекох на толкова, ама по- дълго време- не ми беше готов иначе. Другият път ще пробвам на повече.
Катето

Elena Dimitrova каза...

Да с вентилатор! А дебела кората става ако го втасвате без да е покрито тестото с някаква кърпа например, а после хубаво овлажнявате преди да печете с прясно мляко или вода , а след опичане намокряте обилно (аз съм си купила пулверизатор, който пълня с вода специално за тази цел) и завивате хубаво за около 20 мин. Моят хляб остава с изключително мека коричка , но не забравяйте , че и фурната ви може да е много силна. От фурна до фурна има разлика!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...