понеделник, 30 май 2016 г.

Тиквички по гръцки

Тиквички по гръцки


Дълго време се чудих какво им е различното на тиквичките по гръцки от тези пържените по "български" ,които са ми любими и след дълго разглеждане из интернет разбрах,че всъщност представляват  чипс от тиквички предварително шокирани в ледена вода.
И след като се наканих и ги приготвихмога да кажа,че са идеалното мезе за бира в летните горещи дни и непременно ще влязат в семейното ни меню тъй като се приготвят и за отрицателно време.




Продукти:

2бр. тиквички средни по големина
1/2 ч.ч. царевично брашно
1/2 ч.ч. пшенично брашно
сол

олио
купа с ледена вода + 10 бр. кубчета лед



Начин на приготвяне:

Измийте и отрежете двата края на тиквичките.
С белачка за зеленчуци започнете да ги режете по дължина.



Сложете лентите тиквички в купата с вода и лед.



В чиния разбъркайте брашната + сол на вкус, а аз сложих и 1/2 ч.л. чесън на прах за леко чеснов вкус и ако ви харесва тази идея добавете и вие в панировката си.
Загрейте в тиган , аз използвах моето любимо червено тиганче Стоун Ледженд на умерена температура олиото,като то трябва да е повечко за да се получи пържене в така наречената "маслена баня".
Ще забележите ,че всяка лента се е стегнала, оваляйте я в панировката от двете страни,а след това веднага сложете в олиото.




!!!! Съвет!!! Ако оставите лентите тиквички 10 минутки в ледената вода,стават по-хрупкави!!
Пържете от двете страни като внимавате да не загорят, защото придобиват горчив вкус.
Аз лично поставям по 1-2 ленти ,защото стават много бързо и има опасност да изгорят.
Нужни са Ви около 10 сек. и са готови.
Получават се като чипс и са много вкусни и не омекват както обикновените пържени тиквички.
Отцедете върху пласт хартия или салфетка и поднесете веднага по желание с млечно -чеснов сос.
Добър Апетит!

  
Заповядайте в кулинарната ми група,която ще намерите ТУК, за   да творим заедно Кулинарни Вълшебства, а страницата на блога във Facebook можете на намерите ТУК
Благодаря Ви от сърце!









8 коментара:

hr.zhekova каза...

Правих тиквичките по този начин.Много вкусни се получиха.Имам проблем с нарязването.Знам, че се ползва ренде тип мандолина.Аз нямам такова.Виждам,че сте рязали с белачка.Каква е?Благодаря.

Elena Dimitrova каза...

Най-обикновена белачка за картофи. Навсякъде ги продават в домашни потреби.

Анонимен каза...


Тиквичките отцеждат ли се от водата?

Elena Dimitrova каза...

Може да отцедите може и да не ги отцедите нямат особена разлика

Neli Yoneva каза...

Прекрасни тиквички си сътворила, Ели. И аз ще ги пробвам.

Elena Dimitrova каза...

Пробвай,Нелче страхотни са !

Stamen Nikolov каза...

Чуднички! Тия дни ще се пробват, и аз винаги съм се чудел къде е разликата!

Elena Dimitrova каза...

И аз така чудех се ,чудех се и взех та ги направих и станаха страхотни като зеленчуков чипс

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...